Inskrivning och det tickande hjärtat.

Nu har jag varit på inskrivning hos BM. En jättetrevlig barnmorska. Från början var det inte hon jag skulle få sen men nu hade de ändrat det vilket kändes skönt. Att det är hon som förhoppningsvis ska följa oss under den här resan. Hon verkade iallafall himla bra.

Mycket information och lite extra fokus på hur jag kunde hålla järnvärdet uppe då jag inte äter kött och kyckling. När jag kom dit fick jag ta blodvärde och det visade först lite för lågt och sedan tog de igen och då var det ok. Men ska hålla koll på det ändå. Har varit dålig med järnet sen jag blev vegetarian för hundra år sedan men nu vill man ju verkligen skärpa till sig. Fick en himla massa bra tips iallafall på vad jag kunde äta. Tex finns det torra kikärtor som snacks, det ska jag testa! 

Eftersom jag och P bestämt oss för KUB (finns ju en liten förhöjd risk ioch med IVF fick jag veta idag också) så tog vi blodprover till det.

Sen hade jag turen att min BM delar sin tid mellan mottagningen och ultraljudet. När hon fick höra om mina blödningar och min oro så sa hon att vi skulle smita iväg och ta ett UL, vara jag inte berättade det för någon så alla ville gå till henne och få det ;) Hon var mycket förstående och mån om rn eftersom vi kämpat så länge och gjort IVF sa hon. Och det kändes himla fint.

Iallafall fick jag göra ett UL (skönt att slippa VUL). Var supernervös, hon tittade först men vände skärmen ganska snabbt då bönan visade sig direkt. Vuxit som bara den sen sist! Rörde på sig och man kunde se armar och ben. Och så förstås, det tickande lilla hjärtat! 

Så overkligt detta. Är jag verkligen gravid? Ska vi verkligen få ett barn?

Vi hade lite krångel att räkna ut vilken vecka jag var i. Hon fick det till 10+4 och jag har räknat på 10+6 efter sista VUL. Fast tror mest att det är 10+5. Iallafall kan vi få mer exakt vid rutinultraljudet (om vi kommer dit).  BF ca 1 september isåfall.

Kubultraljudet är om 2 veckor.
Går allt bra är det sedan rutinultraljudet och sen bokade vi in nästa BM besök som inte är förrän i maj. Känns läskigt att boka så långt fram redan.

Åh vilken underbar dag detta blev. (Även om jag inledde den med att kväljas över toalettstolen i morse). 

Idag kanske jag iallafall ska våga glädjas!

drommaromettplus
2016-02-08 @ 21:10:39
URL: http://drommaromettplus.blogg.se/

ÅH va roligt att läsa!!!
Stort Grattis till ett tickande hjärta!!!

Svar: Tack så mycket ! :)
W




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min dröm om dig.

Om önskningar. Och om en längtan efter något som är så självklart för många. En längtan efter att två ska bli tre.

RSS 2.0